Tömkörningen igår

Publicerat: 2014-03-19 / 09:33:53 | Kategori: Allmänt
Igår fick lillen gå på lina. Hade ingen motivation alls att rida och det är skönt för honom att ta det lugnt efter tävlingshelgen. Beslutade mig därför att tömköra honom. Sist jag gjorde det var i somras, så i början fattade han ingenting. Han ville inte gå ifrån mig och vände huvudet in hela tiden, men när vi hade repeterat lite kommandon för att gå fram och sakta av, gick det superbra. I högra varvet spände han av direkt och kunde trava i en låg trevlig form, trots att jag inte hade någon inspänning.
 
Hade lite problem med att sätta tömmarna i början, han blev lite spänd men det han trivdes på var att ha bägge tömmarna i de högsta ringarna, på manken. I vänster varv hade han svårare att spänna av och ville helst fatta galopp och blåsa upp sig, men jag lät honom bara springa och tillslut blev han lika fin i vänster varv. Han är så himla fin när han väl spänner av, vilket går efter ca 5 minuter.
 
Har en dröm att kunna köra in honom till sommaren, det skulle vara sååå kul!! 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback