Igår fick jag jobba

Publicerat: 2014-03-20 / 10:20:00 | Kategori: Allmänt
Ni ska bara veta hur mycket jag fick jobba igår med ponnyn, haha. 
 
Han var inte dum på något sätt utan han var bara väldigt pigg. Red på Nova-bettet och utan nosgrimma. I början ville han bara springa iväg så det blev lite dragkamp. Fortsatte på mitt och Fredrikas koncept med mikroserpentiner, vilket gav resultat som vanligt. I slutet släppte han väldigt fint och lyssnade väldigt bra tillbaka och i sidvärtesrörelserna.
 
Det går bättre och bättre med skänkelvikningarna i galopp dessutom. Dock tycker han att det är riktigt jobbigt att sätta under sig vänster bakben men han vill aldrig göra fel så det blir alltid rätt - dock med motsatt rörelse .. Så söt är han!
 
Idag ska jag jobba honom ordentligt med bommar!
 
PS. Ni är jättedåliga på att kommentera! :-( 
 
Andra tävlingen tillsammans 2012. LD.
 

Anna
Publicerad: 2014-03-20 / 13:52:16 | Blogg:

Jag tyckte det såg riktigt fint ut igår! Även om hans sätt att byta galopp på är lite speciell ;)
jag är en trogen kommenterare! <3

Svar: Tack!! Lilla bisonoxen ...Haha jaa det är du <3 <3
Anna Staaf


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback